مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 10:252023-07-24اقتصادي

ماجرای یک سفر خارجی و خرید تجهیزات پزشکی


وزارت بهداشت مدعی حمایت از تولیدات داخلی با کیفیت است، در حالی که شاهد خرید تجهیزات پزشکی سرمایه ای از خارج از کشور هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، صنعت تجهیزات پزشکی کشور در زمینه ساخت و تولید دستگاه های تصویربرداری پزشکی و سایر تجهیزات سرمایه ای، از توانایی بالایی برخوردار است و توانسته با محصولات مشابه خارجی رقابت کند.

در همین حال، هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران که مسئولیت تهیه و تأمین نیازهای بیمارستان های دولتی را بر عهده دارد، بیشترین توجه خود را بر خرید محصولات داخلی قرار داده و سعی کرده با این اقدام، علاوه بر صرفه جویی ارزی؛ امکان توسعه و پیشرفت صنعت داخلی را فراهم آورد.

این در حالی است که شنیده می شود معاون درمان وزارت بهداشت به همراه مدیران اقتصادی این معاونت، برای خرید تجهیزات پزشکی، به آلمان سفر کرده بودند.

موضوع خرید دستگاه های تصویربرداری پزشکی مثل ام آر آی، سی تی اسکن و…، برای مراکز درمانی، یکی از اولویت های وزارت بهداشت است؛ اما سوالی که مطرح می شود، این است که آیا خریدها بر اساس نیاز کشور انجام می شود و یا اینکه در راستای اهداف دیگری صورت می گیرد.

زیرا، بررسی ها نشان می دهد که تعداد دستگاه های تصویربرداری پزشکی در کشور به اندازه ای هست که دچار کمبود نشویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای یک سفر خارجی و خرید تجهیزات پزشکی

ماجرای یک سفر خارجی و خرید تجهیزات پزشکی