مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 09:402023-08-17اقتصادي

ورود 10 هزار تن گندم به سیستان و بلوچستان از طریق خطوط ریلی


مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان از ورود 10 هزار تن گندم از طریق حمل و نقل ریلی به استان خبر داد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان از ورود 10 هزار تن گندم از طریق حمل و نقل ریلی به استان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا سرگزی در شورای آرد و نان استان با اعلام حمل ریلی 10 هزار تن گندم از استان مرکزی (اراک) به استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل جاده ای مزایای بسیاری دارد از جمله صرفه جویی هزینه ی حمل ، کاهش آلودگی زیستی ، ایمنی حمل و هم چنین ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و شغلی.

سرگزی اظهار کرد: هر واگن 56 تن گندم ظرفیت حمل دارد یعنی برابر با ظرفیت 2 الی 3 تریلی حامل گندم که از طریق جاده تامین شود.

مدیر کل غله استان با بیان اینکه از طریق خطوط ریلی سالانه 400 هزار تن گندم می توانیم وارد استان سیستان و بلوچستان شود، گفت: استفاده از قطار برای حمل گندم به استان علاوه بر کاهش سوخت سالانه و کاهش هزینه جابجایی ، از تردد 20 هزار کامیون برای حمل این مقدار گندم در سطح جاده ها جلو گیری می کند.

وی افزود: گندم مصرفی سیستان و بلوچستان از سه مسیر جاده ای، ریلی و دریا وارد استان می شود که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش هزینه های جاده ای که بخش عظیمی از گندم نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود 10 هزار تن گندم به سیستان و بلوچستان از طریق خطوط ریلی

ورود 10 هزار تن گندم به سیستان و بلوچستان از طریق خطوط ریلی