مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 14:052023-08-24اقتصادي

رتبه سوم تولید پسته کشور از آن یزدی ها


معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد: استان یزد با سطح زیر کشتی بالغ بر 58 هزار هکتار رتبه سوم تولید پسته کشور را به خود اختصاص داده است.

- ایسنا/یزد معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد: استان یزد با سطح زیر کشتی بالغ بر 58 هزار هکتار رتبه سوم تولید پسته کشور را به خود اختصاص داده است.

عباس حاجی حسینی در این باره افزود: شهرستان های خاتم، مروست، ابرکوه، اردکان و مهریز به ترتیب رتبه اول تا پنجم را از نظر سطح زیر کشت پسته در استان یزد دارند.

وی تشریح کرد : با عنایت به سطح زیر کشت پسته در استان ، ایجاد تشکل برای این محصول استراتژیک و صادراتی به منظور انسجام بین بهره برداران و تولید کنندگان ضروری است .

این مسئول اضافه کرد : تصمیم گرفته شد از بین کشاورزان هیئت موسس انتخاب و نماینده جهت پیگیری امور مربوطه به ایجاد انجمن پسته استان معرفی گردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی یزد، به گفته حاجی حسینی، این اقدام بزرگ با هدف ایجاد پل ارتباطی بین کشاورزان و بخش دولتی، توسعه برندها، کمک به تولیدکنندگان، حذف واسطه ها، برخورداری از حمایت دولتی و آموزش جهت امور کاشت، داشت و برداشت انجام می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه سوم تولید پسته کشور از آن یزدی ها

رتبه سوم تولید پسته کشور از آن یزدی ها