مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 21:002023-09-03اقتصادي

آغاز برداشت فندق از 2700 هکتار از باغات استان قزوین


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز عملیات برداشت فندق از سطح 2 هزار و 700 هکتار از باغات این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، محمد پیله فروش با بیان اینکه برداشت فندق از 2700 هکتار از باغات استان قزوین آغاز شده است اظهار کرد: حدود 2900 تن محصول از این میزان باغات برداشت شود.

وی افزود: سطح زیر کشت باغات فندق استان در سال جاری 2 هزار و 735 هکتار است که از این میزان 2 هزار و 700 هکتار باغات بارور و 35 هکتار غیر بارور است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: عمده پراکنش سطح زیر کشت این محصول را در استان در منطقه الموت شهرستان قزوین دانست و گفت: در این منطقه بخش رجایی دشت و رازمیان شامل؛ روستاهای هیر، ویار، یارود و آکوجان است که روستای یارود در منطقه رجایی دشت را می توان قطب فندق کاری استان ذکر کرد.

وی میانگین متوسط عملکرد این محصول را حدود 1100 کیلوگرم در هکتار برآورد کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه قزوین پس از گیلان رتبه دوم سطح زیرکشت و تولید محصول فندق را دارد گفت: ارقام موجود در منطقه شامل رقم های بومی از قبیل گرد اشکور، شصتک، زرآبادی، سیاه الموت و سه گوش و ارقام خارجی و ارقام گرده دهنده است که رقم گرد اشکور حدود 70 درصد باغات را تحت پوشش قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت فندق از 2700 هکتار از باغات استان قزوین

آغاز برداشت فندق از 2700 هکتار از باغات استان قزوین