مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 15:202023-09-17سياسي

شیوخ و بزرگان مانع تیراندازی در مراسم شوند


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما از تمامی شیوخ، بزرگان، علما، سادات و عموم مردم میخواهیم که از خانواده ها و برگزار کنندگان مراسم بخواهند این رسم را کنار بگذارند.

- آیت الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار فارس درخصوص رسم غلط تیر اندازی در مراسم عزا و عروسی، اظهارکرد: طی سالیان گذشته این رسم به غلط، میان اقوام مختلف جا افتاده است و طی سالیان دراز، اشخاص زیادی بی گناه، جان خود را در اثر اصابت اشتباه گلوله از دست داده اند.

وی افزود: ما از تمامی شیوخ، بزرگان، علما، سادات و عموم مردم میخواهیم که از خانواده ها و برگزار کنندگان مراسم بخواهند این رسم را کنار بگذارند و در صورتی که در مراسمی تیراندازی کردند، مجلس را فی الفور ترک کنید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، تیراندازی در مراسم عزا و عروسی از سنت های رایجی است که در میان برخی اقوام مانند بختیاری ها و خوزستانی ها بسیار دیده می شود.

سنت غلطی که خروجی اش گاهی اوقات تلخ و غمبار است و عروس و داماد و حتی مهمانان مراسم عروسی و عزا ممکن است بر اثر تیراندازی به قتل برسند.

رسم تیراندازی در مراسم عزا و شادی علاوه بر ایجاد ناامنی در سال های اخیر منجر به مجروحیت و جان باختن شماری از شهروندان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوخ و بزرگان مانع تیراندازی در مراسم شوند

شیوخ و بزرگان مانع تیراندازی در مراسم شوند