مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 16:002023-09-02اقتصادي

ثبت گرم ترین زمستانِ استرالیا، رکورد بعدی افزایش دما در 2023


بنابر تازه ترین سنجش های هواشناسی در حالی که بسیاری از کشورها تابستان امسال (2023) رکوردهای کم سابقه ای از افزایش دما را از زمان ثبت رکوردهای آب و هوایی گزارش کرده اند، - بنابر تازه ترین سنجش های هواشناسی در حالی که بسیاری از کشورها تابستان امسال (2023) رکوردهای کم سابقه ای از افزایش دما را از زمان ثبت رکوردهای آب و هوایی گزارش کرده اند، استرالیا نیز امسال گرم ترین زمستان خود را در نیمکره جنوبی ثبت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از فوربس ، در شرایطی که موج های گرما اخیرا مناطق مختلفی از جهان را تحت تاثیر قرار داده و تغییرات اقلیمی منجر به افزایش دمای جهانی شده، استرالیا نیز گرم ترین زمستان خود را در نیمکره جنوبی ثبت کرده است.

تابستان در نیمکره جنوبی معمولا بین 22 دسامبر یا 1 دی ماه تا 20 مارس یا 29 اسفند دیده می شود و این در حالی است که زمستان در این نیمکره از زمین از تاریخ 21 ژوئن یا 31 خرداد تا 21 سپتامبر یا 30 شهریور است.

دکتر آنگوس کینگ ، کارشناس آب و هوای دانشگاه ملبورن در این باره به روزنامه گاردین گفت: رکورد گرما در استرالیا بسیار مطابق با روند گرمایشی است که قبلاً شاهد آن بودیم و پیش بینی می کنیم که همچنان با انتشار گازهای گلخانه ای نیز ادامه یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت گرم ترین زمستانِ استرالیا، رکورد بعدی افزایش دما در 2023

ثبت گرم ترین زمستانِ استرالیا، رکورد بعدی افزایش دما در 2023