مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 شهریور 1402 ساعت 11:452023-09-15بين الملل

ادامه کمک های نظامی آمریکا به مصر با وجود نگرانی ها از وضعیت حقوق بشر


ایالات متحده اجازه داده بسیاری از کمک های نظامی خارجی به مصر ادامه یابد و اعلام کرد با وجود اظهارات منتقدان درمورد نقض گسترده حقوق بشر در این کشور، - ایالات متحده اجازه داده بسیاری از کمک های نظامی خارجی به مصر ادامه یابد و اعلام کرد با وجود اظهارات منتقدان درمورد نقض گسترده حقوق بشر در این کشور، قاهره برای منافع امنیت ملی ایالات متحده مهم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، واشنگتن تنها 85 میلیون دلار از کمک هایی که قانون آمریکا ارائه آن به مصر را به پیشرفت ملموس و مستمر قاهره در آزادی زندانیان عقیدتی مشروط کرده بود، مسدود کرده است که آن هم واشنگتن اعلام کرد، دولت آن را هنوز اجرایی نکرده است.

این مبلغ مسدود شده بخش کوچکی از کمک نظامی 1.

3 میلیارد دلاری آمریکاست که سالانه به مصر اختصاص می یابد.

از زمانی که مصر در سال 1979 توافقنامه صلح را با رژیم صهیونیستی امضا کرد، آمریکا کمک های نظامی قابل توجه و سایر حمایت ها را به مصر ارائه کرده است.

قاهره متحد منطقه ای نزدیک واشنگتن است.

مسؤولان در آمریکا می گویند، این قانون اجازه می دهد مبلغ بیشتری بالغ بر 235 میلیون دلار از کمک ها به مصر مسدود شود زیرا ارائه این کمک هم مشروط به رعایت الزامات دموکراسی و حقوق بشر توسط مصر است؛ اما آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از حق خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه کمک های نظامی آمریکا به مصر با وجود نگرانی ها از وضعیت حقوق بشر

ادامه کمک های نظامی آمریکا به مصر با وجود نگرانی ها از وضعیت حقوق بشر