مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 22:452023-09-13بين الملل

تکاپوی بایدنِ پیر برای مقابله با نفوذ چین در عرصه جهانی


جو بایدن تلاش داشته ریاست جمهوری خود را در مقام نزاع دموکراسی در برابر استبداد به تصویر بکشد و در همین راستا آمریکا را در تعارض با روسیه و چین قرار داده است.

- "جو بایدن تلاش داشته ریاست جمهوری خود را در مقام نزاع دموکراسی در برابر استبداد به تصویر بکشد و در همین راستا آمریکا را در تعارض با روسیه و چین قرار داده است.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شبکه خبری سی.

ان.

ان در گزارشی درباره تلاش های جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای پیشبرد سیاست تقابل با روسیه و چین در عرصه بین المللی به بهانه دفاع از دموکراسی می نویسد: در ضمن غیبت شی جینپینگ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور چین و روسیه در اجلاس اخیر سران گروه 20 در شهر دهلی نو در روزهای شنبه و یکشنبه، جو بایدن از این فرصت استفاده کرد تا در کنار رهبران هند و عربستان ظاهر شود؛ دو کشوری که آمریکا سابق بر این از آنها به خاطر سوابقشان در حوزه حقوق بشر انتقاد کرده اما تا حد خیلی زیادی به پشتیبانی اقتصادی آنها احتیاج دارد.

جو بایدن سپس در سفری به ویتنام تلاش کرد با این کشور کمونیستی روابط عمیق تری برقرار کند و در جریان این سفر به اعلام چند توافق دو جانبه از جمله توافقی بین شرکت هواپیمایی ویتنام و شرکت هواپیماسازی بویینگ آمریکا پرداخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکاپوی بایدنِ پیر برای مقابله با نفوذ چین در عرصه جهانی

تکاپوی بایدنِ پیر برای مقابله با نفوذ چین در عرصه جهانی