موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوري - انتخابات رياست - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - ابوالفضل رزاق پور - عليرضا بيرانوند - دستگيري سارقان - روزنامه صداي سپاهان - جايزه هفت اقليم - سرمربي تراكتور - مبارز فساد - صندوق ذخيره فرهنگيان - بيمارستان امام خميني - هافبك يوونتوس - آچمز - شهردار بادرود - مديركل بهزيستي گيلان - سازمان اسناد و كتابخانه ملي - محمد سررشته داري

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 09:152023-08-27اقتصادي

قدرتمند کردن بانک بریکس به نفع همه اعضاست


یکی از اقتصادانان معتقد است که بانک بریکس باید نقش بزرگتری ایفا کند.

- یکی از اقتصادانان معتقد است که بانک بریکس باید نقش بزرگتری ایفا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از راشا، تشپو کاگادیما، تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: بانک توسعه جدید (NDB) می تواند نقش کلیدی در ایجاد ارز مشترک برای گروه بریکس از اقتصادهای بزرگ در حال ظهور ایفا کند.

این بانک مستقر در شانگهای یک موسسه توسعه مالی چندجانبه است که در سال 2014 توسط کشورهای بریکس یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تاسیس شد.

به گفته کاگادیما، تحلیلگر مستقل اقتصادی و انرژی، قدرتمندتر کردن بانک بریکس به نفع همه اعضای آن خواهد بود، اما ابتدا خود این گروه باید نهادسازی شود و منشوری ارائه دهد.

این کارشناس در حاشیه اجلاس سران بریکس در ژوهانسبورگ گفت: تبدیل بریکس به یک ارگان منشور به مذاکرات درباره ارز بریکس انگیزه می دهد .

کاگادیما بیان کرد که روند دلارزدایی از قبل آغاز شده است و به کشورهای بریکس کمک خواهد کرد تا به سمت یک ارز واحد حرکت کنند، جایی که بتوانند نفوذ مستقیم داشته باشند، همچنین بتوانند از نظر ساختارهای اقتصادی کشورهای خود یک خط کنترل ایجاد کنند.

وی در همان زمان مدعی شد که حداقل 10 سال طول می کشد تا ارز واحد بریکس ظهور کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرتمند کردن بانک بریکس به نفع همه اعضاست

قدرتمند کردن بانک بریکس به نفع همه اعضاست