مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 17:202023-09-06اقتصادي

کنترل رشد مقداری ترازنامه بانک ها به کاهش تورم می انجامد


سرپرست گروه پولی و ارزی پژوهشکده پولی و بانکی گفت: کنترل رشد مقداری ترازنامه بانک ها به عنوان ابزار مفیدی برای کنترل تورم عمل می کند و همچنین به رشد اقتصادی نیز کمک خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از رسانه بانک مرکزی، سجاد ابراهیمی اظهار داشت: بانک مرکزی سیاست درستی را پیاده سازی کرده و موفق شده است تا رشد مقداری ترازنامه را کنترل کند، ا بخشی از رشد کل های پولی و همچنین افزایش نقدینگی در کشور از طریق اعتباردهی بانک ها صورت می گیرد و اگر این اعتباردهی بی سامان باشد ممکن است به تورم منجر شود.

سرپرست گروه پولی و ارزی پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه کنترل رشد مقداری ترازنامه می تواند برای کنترل تورم ابزار مفیدی واقع شود، تصریح کرد: اما در اجرای سیاست کنترل رشد مقداری ترازنامه دو ملاحظه وجود دارد، اول اینکه کارایی این سیاست اندازه ای دارد و از یک مقداری به بعد نمی توان انتظار داشت این سیاست به کنترل رشد نقدینگی و  کل های پولی منجر شود، مورد دوم اینکه دوم هم اینکه این سیاست می تواند به اعتباردهی به بخش تولیدی هم آسیب وارد کند، بنابراین باید به درستی و دقیق اجرا شود.

  عضو هیأت علمی پژوهشکده پولی و بانکی اضافه کرد: در مجموع رویکرد این سیاست خوب است، اما باید ملاحظات آن هم به طور جدی در نظر گرفته شود؛ ضمن اینکه موف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل رشد مقداری ترازنامه بانک ها به کاهش تورم می انجامد

کنترل رشد مقداری ترازنامه بانک ها به کاهش تورم می انجامد