مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 18:252023-09-17اقتصادي

لیبی برای جبران خسارت سیل به 7 میلیارد دلار نیاز دارد


نیاز لیبی برای بازگرداندن حیات به شهرهای آسیب دیده حدود هفت میلیارد دلار برآورد شده و این افزون بر 576 میلیارد دلار برای جبران خسارات درگیری های داخلی در این کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید، به نظر می رسد، طوفان دانیل در میان خسارات اقتصادی فاجعه باری که بر کشور لیبی وارد آورد، جغرافیای مکان و جمعیت شهرهای آسیب دیده در شرق این کشور را تغییر داد تا جایی که پس از فروریختن خانه ها، خدمات و زیرساخت ها بسیاری از مناطق کاملا ناپدید و بازماندگان وادار به مهاجرت جمعی به مناطق امن شدند.

حالا که چند روز از شوک طوفان و سیل در شرق لیبی گذشته نقشه خسارات اقتصادی این فاجعه نمایان تر شده و افزون بر فروریختن هزاران خانه و تأسیسات، بخش کشاورزی و دامپروری هم آسیب جدی دیده و اموال شهروندان اعم از خودرو، فروشگاه ها و غیره نیز سهم زیادی در این فاجعه داشته است.

نقشه آسیب های اقتصادی ناظران نیاز لیبی برای بازگرداندن حیات به شهرهای آسیب دیده را حدود هفت میلیارد دلار برآورد کردند.

آنها بر ضرورت ایجاد یک صندوق بازسازی تاکید کردند که از سوی دولت، بخش خصوصی، شهروندان و همچنین از طریق کمک های بین المللی تامین می شود، به گفته ناظران، شهرهای آسیب دیده به طرح ها و زیرساخت های شهری جدید نیاز دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیبی برای جبران خسارت سیل به 7 میلیارد دلار نیاز دارد

لیبی برای جبران خسارت سیل به 7 میلیارد دلار نیاز دارد