مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 12:552023-08-30بين الملل

شبکه رایانه های تحت کنترل هکرها متلاشی شد


شبکه ای از رایانه های هک شده که در اخاذی ده ها میلیون دلاری از قربانیان در سرتاسر جهان استفاده شده بودند، به دست اف بی آی آمریکا متلاشی شد.

- شبکه ای از رایانه های هک شده که در اخاذی ده ها میلیون دلاری از قربانیان در سرتاسر جهان استفاده شده بودند، به دست اف بی آی آمریکا متلاشی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مقامات آمریکایی شبکه معروف به Qakbot را یکی از شوم ترین بات نت ها در جهان توصیف کردند که شامل شبکه های متشکل از رایانه های آلوده به بدافزار هستند و بدون اطلاع صاحبشان، از راه دور کنترل شده و اغلب از آنها برای ارسال ایمیل های کلاهبرداری فیشینگ استفاده می شود.

این ایمیل ها به نوبه خود می توانند برای هک کردن سیستم های رایانه ای قربانیان و سرقت اطلاعات آنها برای دریافت باج استفاده شوند.

به گفته مقامات آمریکایی، شبکه Qakbot در فراهم کردن زمینه حملات سایبری علیه شرکت ها و خدمات حیاتی در سراسر جهان از جمله حملات به دپارتمان کلانتری شهرستان سن برناردینو و بیمارستان های تحت اداره گروه پراسپکت مدیکال ، نقش اساسی داشته است.

مورد دوم به اختلال در فعالیت اورژانس ها و مراکز پزشکی در سراسر آمریکا، منتهی شد.

در بیانیه کریستوفر ری، مدیر اف بی آی آمده است: اف بی آی این زنجیره تامین مجرمانه گسترده را خنثی کرد و به عمر آن پایان داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه رایانه های تحت کنترل هکرها متلاشی شد

شبکه رایانه های تحت کنترل هکرها متلاشی شد