مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 12:152023-09-20بين الملل

موانع پیش روی تحقق طرح پرابهام کریدور هند-خاورمیانه-اروپا


بایدن و متحدانش در جریان اجلاس گروه 20 از یک کریدور حمل و نقل دریایی و ریلی که هند را به آسیا و سپس اروپا متصل می کند، رونمایی کردند.

بنا به گزارشات آسوشیتدپرس در این طرح ایالات متحده، - موانع پیش روی تحقق طرح پرابهام کریدور "هند-خاورمیانه-اروپا" ایسنا/خراسان رضوی بایدن و متحدانش در جریان اجلاس گروه 20 از یک کریدور حمل و نقل دریایی و ریلی که هند را به آسیا و سپس اروپا متصل می کند، رونمایی کردند.

بنا به گزارشات آسوشیتدپرس در این طرح ایالات متحده، هند، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اتحادیه اروپا و سایر کشورهای گروه 20 نقش اساسی دارند و بنا بر گفته جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، این کریدور شفاف است، استاندارد بالایی دارد، اجباری نیست و می تواند جذابیت بالایی برای کشورهای شرکت کننده و درگیر در جهان داشته باشد.

به بیان فاینر سه توجیه کلیدی برای ایجاد کریدور هند-خاورمیانه-اروپا وجود دارد؛ اولا حمل و نقل منابع انرژی، ارتباطات دیجیتال و رونق اقتصادی را در میان کشورهای شرکت کننده افزایش می دهد و ثانیا هدف از این طرح مقابله با کسری زیرساختی است که مانع رشد کشورهای با درآمد پایین و متوسط شده است.

همچنین این پروژه می تواند به کاهش تنش ها و بی ثباتی در خاورمیانه کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع پیش روی تحقق طرح پرابهام کریدور هند-خاورمیانه-اروپا

موانع پیش روی تحقق طرح پرابهام کریدور هند-خاورمیانه-اروپا