مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 00:452023-09-18بين الملل

جمهوری آذربایجان: ارمنستان درحال استقرار تجهیزات برای حمله است


وزارت خارجه جمهوری آذربایجان مدعی تحرکات نظامی ارتش ارمنستان در خطوط مرزی بین دو طرف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه مدعی شد که نیروهای مسلح ارمنستان با بیش از 10 هزار نفر در خاک جمهوری آذربایجان مستقر هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری ترند نیوز وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که  بیش از 100 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، بیش از 200 توپخانه سنگین از جمله سامانه های موشکی پرتاب چندگانه، ده ها سامانه مختلف جنگال و بیش از دویست سامانه خمپاره انداز ارمنستان در خاک جمهوری آذربایجان مستقر هستند.

در پاییز 2020، جمهوری آذربایجان در نبردی 44 روزه چندین شهر، روستا و آبادی را از آزاد کرد و جنگ با توافقنامه صلح با میانجیگری روسیه پایان یافت.

علیرغم گفت وگوهای جاری بر سر توافقنامه صلح بلندمدت، تنش ها بین این دو کشور همسایه در ماه های اخیر بر سر جاده لاچین، تنها مسیر زمینی که ارمنستان را به منطقه قره باغ وصل می کند، افزایش یافته است.

 بنابراعلام این وزارتخانه، ارمنستان آشکارا بیانیه سه جانبه 10 نوامبر 2020 را نقض می کند که در بند  چهارم آن  الزام خروج نیروهای مسلح ارمنستان به موازات استقرار نیروهای حافظ صلح روسیه قید شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوری آذربایجان: ارمنستان درحال استقرار تجهیزات برای حمله است

جمهوری آذربایجان: ارمنستان درحال استقرار تجهیزات برای حمله است