مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 08:452023-08-25اقتصادي

خراسان رضوی با کمبود همه گروههای خونی مواجه است


مسئول واحد برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی گفت: هم اکنون این نهاد نیازمند مراجعه داوطلبان اهدای خون برای همه گروه های خونی مثبت و منفی به ویژه چهار گروه خونی «O منفی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، محمد شریف الحسینی اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر خونی استان خراسان رضوی به شدت کاهش یافته و در کف وضعیف آبی (ذخیره خونی بین 6 تا هشت روز) قرار گرفته است.

وی بیان کرد: افزایش مصرف خون و فرآورده های خونی به دلیل افزایش اعمال جراحی در تابستان، افزایش سفرهای برون شهری و تصادفات جاده ای و حضور جمعیت بسیار زائران رضوی در استان و نیز کاهش مراجعه اهداکنندگان به پایگاه های اهدای خون در روزهای گرم سال از مهمترین دلایل کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی است.

مسئول واحد برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی گفت: لذا برای تامین خون بیماران نیازمند و نیز تامین بانک خون 63 بیمارستان استان نیازمند اهدای خون از همه گروههای خونی هستیم و پایگاههای اهدای خون در مشهد و شهرستان ها پذیرای اهدای خون داوطلبان هستند.

شریف الحسینی افزود: داوطلبان اهدای خون در تمامی گروه های خونی می توانند امروز از ساعت 8:30 تا 13 به پایگاه مرکزی اهدای خون واقع در میدان تقی آباد مشهد مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان رضوی با کمبود همه گروههای خونی مواجه است

خراسان رضوی با کمبود همه گروههای خونی مواجه است