مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 06:302023-09-04پزشكي

خطر تعطیلی آزمایشگاه های پزشکی در مناطق محروم


دبیر انجمن علمی آسیب شناسی ایران، با انتقاد از فریز شدن تعرفه آزمایشگاه، نسبت به تعطیلی آزمایشگاه های پزشکی به ویژه در مناطق محروم کشور هشدار داد.

- مهران قهرمانی، در گفتگو با خبرنگار مهر به بررسی مشکلات آزمایشگاه ها پرداخت و گفت: مقوله عدم تناسب درآمد و هزینه آزمایشگاه های پزشکی در هر دو زمینه پاتولوژی بالینی یا تشخیصی طبی و پاتولوژی تشریحی یا آناتومیکال، موضوع مهمی است که همواره گریبانگیر همکاران ما است.

دبیر اجرایی بیست و پنجمین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه، با عنوان این مطلب که همکاران آزمایشگاهی در خط مقدم تشخیص بیماری ها قرار دارند و حضور ایشان در پاندمی کرونا زبانزد عام و خاص گردید، افزود: اداره درست و با کیفیت آزمایشگاه نیازمند برقراری موازنه صحیح فی مابین درآمد و هزینه آن مرکز و تأمین سود متعادل و متوازن جهت ادامه و ارتقا فعالیت است.

قهرمانی ادامه داد: به دلیل فریز تعرفه آزمایشگاه در سال های گذشته، تعیین اعداد کمتر از تعرفه قانونی برای اجزا فنی و حرفه ای این حوزه و عدم رعایت تعرفه ای مطابق با افزایش هزینه های این حوزه، وضعیت موجود را به سمتی سوق داده که بیم تعطیلی بسیاری از آزمایشگاه ها به ویژه در مناطق محروم را فراهم نموده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر تعطیلی آزمایشگاه های پزشکی در مناطق محروم

خطر تعطیلی آزمایشگاه های پزشکی در مناطق محروم