مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 13:252023-09-02سياسي

از بفرمایید شام تا پدیده حجاب استایل ها


متهاجمین به فرهنگ حجاب و پوشش تلاش داشتند با بازنمایی زیبایی زن از طریق فلان لباس و فلان آرایش کار خود را پیش ببرند، حالا با استفاده از فرهنگ زندگی پلفترمی و ملقمه ای از آیات و روایت مبنی بر زیبایی و پاکیزکی فرد مسلمان روی حجاب متمرکز شده اند.

- گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس؛ علیرضا پورجعفری، روزنامه نگار و کارشناس رسانه: هنگامی که یک فناوری جدید در جامعه ای ظهور و بروز پیدا می کند، ناخودآگاه فرهنگ خود را نیز بر آن جامعه آورده و به بیان بهتر آن را تحمیل می کند.

حالا اگر آن جامعه ای که قرار است آن فناوری در آن ظهور و بروز پیدا کند و فرهنگ خود را بر آن دیکته کند ایران باشد، قضیه کمی فرق خواهد کرد؛ چرا؟ چون اساساً مردم در جامعه ایران در گیر و دار ماندن در سنت یا پیوستن به مدرنیته مانده اند.

یعنی نه دلشان می آید که سنت را کنار بگذارند و نه دلشان می آید که از زرق و برق مدرنیته جا بمانند.

در این میان، فرض کنید پدیده ای ارتباطی مانند شبکه های اجتماعی و زندگی پلتفرمی هم به این داستان اضافه شده و خود را به شکل کنترل ناپذیری به این بلاتکلیفی میان سنت و مدرنیته دیکته کند؛ خیلی طبیعی است که شرایط تغییر می کند؛ دلیل آن هم این است که امروز پلتفرم محل زندگی ما شده و به همین دلیل هم فرهنگ ناشی از آن نا خودآگاه بر کلیه وجوه زندگی ما سایه ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از بفرمایید شام تا پدیده حجاب استایل ها

از بفرمایید شام تا پدیده حجاب استایل ها