مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 19:552023-08-24سياسي

دستور معاون اول رییس جمهور برای حل اختلافات دستگاه های اجرایی از طریق معاونت حقوقی


معاون هماهنگی معاونت حقوقی رییس جمهور گفت: بر اساس بخش نامه معاون اول رییس جمهور دستگاه های اجرایی موظفند اختلافات حقوقی خود با سایر دستگاه های اجرایی اعم از مالی و غیرمالی را صرفاً از طریق معاونت حقوقی رییس جمهور حل و فصل کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدهادی عبادی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی معاونت حقوقی رییس جمهور در گفت و گوی زنده تلویزیونی، گفت: بر اساس بخشنامه معاون اول محترم رییس جمهور دستگاه های اجرایی موظفند اختلافات حقوقی خود با سایر دستگاه های اجرایی را اعم از مالی و غیرمالی صرفاً از طریق معاونت حقوقی رییس جمهور حل و فصل کنند.

وی افزود: اصل 134 قانون اساسی این اختیار را به رییس جمهور داده اگر بین وزرا اختلافی به وجد بیاید آن هارا حل کند، از طرفی رییس جمهور معاون حقوقی انتخاب کرده و اختیار حل و فصل مشکلات بین وزرا را به ایشان تفویض کرده است.

  عبادی تاکید کرد: بر اساس آیین نامه ای که سال 1386 تصویب شده که منشا آن قانون اساسی بوده، دستگاه های اجرایی ذیل قوه مجریه نباید اختلافات خود را خارج از قوه مجریه حل کنند، یکی از دلایل آن موضوع تخصصی این مسئله است.

  معاون معاونت حقوقی رییس جمهور گفت: این موارد در اموال و اختلافات دولتی نیز بسیار حاکم است، قضات ما از فرآیندهای ریز د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور معاون اول رییس جمهور برای حل اختلافات دستگاه های اجرایی از طریق معاونت حقوقی

دستور معاون اول رییس جمهور برای حل اختلافات دستگاه های اجرایی از طریق معاونت حقوقی