مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 19:202023-09-11دانش

جایگاه کشور در بیشتر رتبه بندی ها صعودی است/استفاده از رتبه بندی برای ارتقای کیفیت و اثر پژوهش


رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) تاکید کرد: باید از رتبه بندی ها در مسیر ارتقای کیفیت و اثر پژوهش و آموزش در جامعه، صنعت و دولت بهره برداری کرد.

- رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) تاکید کرد: باید از رتبه بندی ها در مسیر ارتقای کیفیت و اثر پژوهش و آموزش در جامعه، صنعت و دولت بهره برداری کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد حسن زاده در اجلاس روسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری در مورد رتبه بندی دانشگاه ها گفت: رتبه بندی ها در دنیا با اهداف مختلفی از جمله مقایسه دانشگاه ها، رؤیت پذیری آن ها، جذب دانشجو، جذب هیئت علمی، همکاری های بین المللی، جذب منابع علمی و سیاست گذاری علمی و فناوری مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از 20 موسسه رتبه بندی در جهان وجود دارد، اظهار کرد: در بین نظام های رتبه بندی که سال های 2003 به بعد آغاز به کار کردند، رتبه بندی شانگهای از همه قدیمی تر است و اخیراً تاثیر تایمز که از تایمز منشعب شده، رتبه بندی جدیدی را منتشر می کند.

حسن زاده درباره رتبه بندی شانگهای گفت: نظام رتبه بندی شانگهای بر اساس دانشجو یا استاد برنده جایزه نوبل یا فیلدز یا پژوهشگر پراستناد انجام می شود و ایران 10 نماینده در آن دارد؛ در حالی که در سال 2009 یک نماینده داشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه کشور در بیشتر رتبه بندی ها صعودی است/استفاده از رتبه بندی برای ارتقای کیفیت و اثر پژوهش

جایگاه کشور در بیشتر رتبه بندی ها صعودی است/استفاده از رتبه بندی برای ارتقای کیفیت و اثر پژوهش