مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 10:402023-09-08سياسي

تولید کتب تاریخی بدون مطالعه کافی باعث آسیب می شود


محسن پرویز می گوید اگر بدون مطالعه کافی وارد حوزه نگارش کتب تاریخی شویم و از ابعاد مختلف یک ماجرا را نبینیم طبیعتاً آسیب ایجاد می شود.

- خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: واقعه عاشورا از آن دست وقایعی است که منابع و مقاتل بسیاری درباره آن وجود دارد چراکه رخداد غم انگیز کربلا بحث ویژه و اساسی است.

طبیعتاً عرصه نگارش و نویسندگی یکی از راه ها برای پاسخگویی به برخی شبهات درباره این واقعه عظیم است.

نویسندگان و مستند نگاران می توانند گزارش گران کربلا و اربعین حسینی باشند و عظمت و شکوه عزاداری برای ابا عبدالله الحسین و ماهیت قیام امام سوم شیعیان را به گوش مخاطبان برسانند اما مرز میان واقعیت و تخیل در داستان نویسی بسیار باریک است و اگر این مرز درباره نگارش چنین سوژه ای رعایت نشود به اصل واقعه کربلا و نهضت ابا عبدالله (ع) لطمه می زند.

به همین بهانه با محسن پرویز نویسنده و مشاور کتاب و کتابخوانی آستان قدس رضوی همچنین عضو هیئت مؤسس انجمن قلم درباره مراقبت های نگارش حول در کتاب هایی با محوریت نهضت امام حسین (ع) پرداخته ایم.

مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید: * آقای پرویز در شروع گپ و گفتمان، نسبت کتاب با واقعه عاشورا را چطور ارزیابی می کنید؟ ما اگر بخواهیم شأن واقعی کتاب را در نظر بگیریم، کتاب بن مایه سایر رسانه هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کتب تاریخی بدون مطالعه کافی باعث آسیب می شود

تولید کتب تاریخی بدون مطالعه کافی باعث آسیب می شود