مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 18:252023-08-30بين الملل

انتقاد از حاکمیت در عربستان به قیمت جان تمام می شود


دادگاهی در عربستان بر مبنای توییت ها، ری توییت ها و فعالیت های یوتیوبی آقای الغامدی به عنوان شواهدی علیه وی، او را به اعدام محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، دیدبان حقوق بشر روز چهارشنبه از صدور حکم اعدام برای مردی در عربستان سعودی بر مبنای فعالیت هایش در توییتر و یوتیوب انتقاد کرد و آن را به منزله تشدید سرکوب آزادی بیان و مخالفت های سیاسی مسالمت آمیز توسط دولت دانست.

این سازمان حقوق بشری خواستار توقف فوری این حکم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدید بان حقوق بشر، دادگاه تخصصی جزایی که نهاد قضایی مبارزه با تروریسم در عربستان سعودی است در روز 10 ژوییه محمد الغامدی، معلم بازنشسته 54 ساله عربستانی را در اتهامات مختلفی مرتبط با فعالیت مسالمت آمیز آنلاینش مجرم شناخت.

این دادگاه بر مبنای توییت ها، ری توییت ها و فعالیت های یوتیوبی آقای الغامدی به عنوان شواهدی علیه وی، او را به اعدام محکوم کرد.

جویی شیا، محقق امور مرتبط با عربستان سعودی و امارات متحده عربی در سازمان دیده بان حقوق بشر می گوید: وقتی که دادگاهی در عربستان سعودی می تواند برای کسی تنها برمبنای چند توییت مسالمت آمیز حکم مرگ صادر کند، یعنی سرکوب در این کشور به سطح هولناک جدیدی رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از حاکمیت در عربستان به قیمت جان تمام می شود

انتقاد از حاکمیت در عربستان به قیمت جان تمام می شود