مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 09:302023-08-23سياسي

نصب ستون عمارت کلاه فرنگی رشت در دستور کار قرار گرفت


سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تاکید بر لزوم جلوگیری از ورود خودرو به داخل پارک محتشم از پیگیری نصب ستون عمارت کلاه فرنگی خبر داد.

- محمدرضا امیری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: گیلان قابلیت ها و توانمندی های ارزشمندی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه نصب ستون عمارت کلاه فرنگی در دستور کار قرار گرفت، افزود: نیمه شب و در راستا برخورد یک دستگاه خودرو به یکی از ستون های عمارت کلاه فرنگی، ستون از مکان خویش خارج شده و هم اینک در ساختمان نگهداری می شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه آسیبی به ستون وارد نیامده است، گفت: با هماهنگی های صورت پذیرفته، ستون بوسیله استادکاری ماهر دوباره سر جای خویش نصب خواهد شد.

امیری نژاد با تاکید بر لزوم جلوگیری از ورود خودرو به داخل پارک محتشم و نواحی پیرامون ساختمان کلاه فرنگی، بیان کرد: بنای تاریخی ارزشمند کلاه فرنگی با شماره 1764 و به تاریخ 1375/08/26 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و مراقبت و صیانت از آن علاوه بر اداره کل میراث فرهنگی، بر آحاد مردم و علاقمندان به حوزه میراث فرهنگی نیز فرض است تا با اقدامات حفاظتی امانت گذشتگان را سالم به آیندگان بسپاریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب ستون عمارت کلاه فرنگی رشت در دستور کار قرار گرفت

نصب ستون عمارت کلاه فرنگی رشت در دستور کار قرار گرفت