مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 13:052023-09-12سياسي

نورافشانی رسانه ای یا آتش بازی سیاسی!


مخاطبی که سواد رسانه ای ندارد، تحت تاثیر تکنیک های روان شناسانه رسانه های فارسی زبان معاند، مسلّم می پندارد که به زودی شاهد وقوع لحظه ای خطیر و آخرالزمانی در صحنه سیاسی ایران خواهد بود و در این، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: خطرناک ترین لغزش گاهی که یک رسانه را از نهادی آگاهی بخش به بنگاهی ذهنیت ساز و توهم آفرین تبدیل می کند، اشتباه گرفتن دروازه بانی خبر با سوزن بانی اطلاعات است.

اگر دروازه بانی خبر، گزینش حرفه ای و هوشمندانه ی اخبار با هدف تأمین بهداشت خبر و کاستن از اغتشاش ذهنی مخاطب باشد، سوزن بانی اطلاعات، ایجاد یک سپهر ادراکی جدید است که الزاما تعهدی به واقعیت های موجود ندارد و می خواهد با دست کاری در صورت های برآمده از امر واقع، انگاره های جدیدی بسازد یا به انگاره های موجود جهت بدهد.

هیچ رسانه ای را شاید نتوان یافت که صراحتا اقرار کند دنبال جعل واقعیت است و می خواهد با ترفندهایی، آگاهی کاذب را جای اطلاعات صحیح جا بزند، اما تشخیص رسانه ذهنیت ساز از رسانه آگاهی بخش، کار چندان دشواری به نظر نمی رسد اگرچه پیچیدگی هایی در این ماجرا وجود دارد.

لغزش گاه سوزن بانی اطلاعات، هرچند خطری بالقوه برای همه رسانه ها اعم از رسانه های داخلی و خارجی، یا نوشتاری و صوتی و تصویری، یا رسانه های سنتی و جدید است، اما عجالتا بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نورافشانی رسانه ای یا آتش بازی سیاسی!

نورافشانی رسانه ای یا آتش بازی سیاسی!