مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 08:252023-08-27اقتصادي

آغاز مرحله سوم مرمت و بازآفرینی بازار سنتی نطنز


رییس اداره راه و شهرسازی نطنز گفت: مرحله سوم مرمت و بازآفرینی بازار سنتی نطنز با هدف رفع نیاز شهروندان و گردشگران در حال اجراست.

- حامد موحدی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نطنز اظهار کرد: مرحله سوم مرمت و بازآفرینی بازار سنتی نطنز که یکی از مطالبه های چندین ساله مردم است در حال اجراست.

وی افزود: بازآفرینی این بازار به گونه ای برنامه ریزی شده که مغازه ها و کارگاه های سنتی علاوه بر رفع نیاز شهروندان زمینه استفاده گردشگران این باغ شهر را فراهم می کند.

موحدی ادامه داد: مطالعه های طرح جامع مرمت و احیای بازار تاریخی و هویت بخشی به فضای کالبدی محور اقتصادی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری حدفاصل مسجد جامع تا میدانگاه بازار سنتی نطنز و محوطه اطراف آن با محوریت و کار تخصصی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چند سال گذشته انجام شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز بیان کرد: چهار سال پیش در تفاهم نامه ای بین وزارتخانه های راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری)، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری و شورای اسلامی شهر نطنز، با همکاری دستگاه های اجرایی و خدمات رسان با محوریت فرمانداری شهرستان، روند مرمت و بازآفرینی بازار سنتی نطنز در دستور کار ویژه قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرحله سوم مرمت و بازآفرینی بازار سنتی نطنز

آغاز مرحله سوم مرمت و بازآفرینی بازار سنتی نطنز