مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 15:352023-09-12اقتصادي

شکست تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا با حمایت های ایران


مثبت شدن رشد اقتصادی ونزوئلا به خاطر کمک های ایران برای افزایش تولید نفت این کشور، نشان می دهد که سیاست تحریمی آمریکا علیه ونزوئلا رسماً شکست خورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، با وجود اعمال تحریم های سنگین علیه ونزوئلا در زمان دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا، در ابتدای سال 2019 که دست ونزوئلا را تا حدود زیادی از بازار جهانی انرژی و بازارهای مالی کوتاه کرد، اقتصاد این کشور دوباره روند رشد را در پیش گرفته است.

البته در این مسیر نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، توانسته جریان های سیاسی مخالف از جمله خوآن گوآیدو، رییس جمهور خودخوانده مورد حمایت آمریکا، را کنار بزند و نشان دهد که تلاش های واشنگتن برای سرنگون کردن دولتش شکست خورده است.

تحریم های آمریکا در کنار سوءمدیریت موجب شد تا صنعت نفت ونزوئلا به عنوان ستون این کشور سقوط کند و این کشور درگیر بدترین بحران اقتصادی و انسانی در تاریخ معاصر خود شود.

ارزیابی ها نشان می دهد که حدود 7 میلیون نفر در طول این بحران و از سال 2014 به بعد از ونزوئلا خارج شده و نبود نیروی کار ماهر در کنار سوءمدیریت و تخلفات گسترده از قانون و کمبود دسترسی به تجهیزات یدکی موجب شد تا تولید نفت ونزوئلا کاهش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا با حمایت های ایران

شکست تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا با حمایت های ایران