مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 23:502023-08-23سياسي

رییسی عازم آفریقای جنوبی شد


در صدر هیأتی سیاسی در نخستین سفر رسمی و به منظور حضور در نشست سران کشورهای عضو «بریکس»، به دعوت «سیریل رامافوزا» رییس جمهور آفریقای جنوبی عازم ژوهانسبورگ شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، سید ابراهیم رییسی در هشتمین سفر خارجی خود در سال 1402، شامگاه یکم شهریور ماه با بدرقه حجت الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت تهران را به مقصد ژوهانسبورگ ترک کرد.

این سفر هجدهمین سفر خارجی رییس جمهور در مدت استقرار دولت سیزدهم است و حسین امیرعبداللهیان وزیرامور خارجه و محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور از جمله همراهان آیت الله رییسی در این سفر هستند.

رییس جمهور در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در پانزدهمین نشست بریکس پلاس که سران 70 کشور جهان به آن دعوت شده اند، با شماری از سران کشورهای حاضر در این اجلاس نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

این درحالی ست که شی جین پینگ همتای چینی آیت الله رییسی تیر ماه سال گذشته به عنوان رییس دوره ای بریکس به طور رسمی از رییس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در چهاردهمین دوره اجلاس سران بریکس دعوت کرد و آیت الله رییسی به صورت ویدئو کنفرانس در اجلاس مذکور حضور یافته و دیدگاه های جمهوری اسلامی درباره مسائل بین المللی و توسعه همکاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی عازم آفریقای جنوبی شد

رییسی عازم آفریقای جنوبی شد