مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 12:152023-09-19اقتصادي

ساخت راه آهن شلمچه-بصره به تجاری شدن آن اولویت دارد


یک کارشناس حمل ونقل ریلی با اشاره به محدود شدن راه آهن شلمچه - بصره به جابه جایی مسافر گفت: آنچه در حال حاضر اهمیت دارد این است که پروژه در مرحله اول ساخته شود، - ساخت راه آهن "شلمچه-بصره" به تجاری شدن آن اولویت دارد یک کارشناس حمل ونقل ریلی با اشاره به محدود شدن راه آهن شلمچه - بصره به جابه جایی مسافر گفت: آنچه در حال حاضر اهمیت دارد این است که پروژه در مرحله اول ساخته شود، صرف نظر از اینکه هدف آن مسافری است یا تجاری.

جواد شاهجویی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات مسئولان عراقی درباره محدود شدن راه آهن شلمچه - بصره به جابه جایی مسافر بیان کرد: اگر میزان تجارت ایران و عراق را بررسی کنید، می بینید که میزان صادرات ما از ایران به عراق چندین برابر وادرات است؛ این یعنی تجارت ما ناتراز است و بنابراین تا حدی می توان به مسئولان عراقی حق داد که نخواهند زیرساختی ایجاد شود که کشور عراق را به ایران وابسته تر کنند.

وی ادامه داد: اظهارات مسئولان عراقی مبنی بر اینکه اجازه نمی دهیم از این مسیر به عنوان حمل ونقل تجاری استفاده کنند و فقط برای جابه جایی مسافر بین دو کشور و گردشگری خواهد بود؛ منطقی است.

البته این اظهارات کارکرد داخلی هم دارد، زیرا مخالفانی با احداث این خط ریلی در عراق وجود دارد که نمی خواهند وابستگی عراق به ایران از ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت راه آهن شلمچه-بصره به تجاری شدن آن اولویت دارد

ساخت راه آهن شلمچه-بصره به تجاری شدن آن اولویت دارد