مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 10:252023-09-10فرهنگي

حسن عَمید؛ رکورددار حق التألیف با فرهنگ عمید که در اغلب خانه ها بود


  ریشه شایعه دروغ رونویسی از روی فرهنگ معین را می توان در حسادت به حسن عمید دانست چرا که هیچ فرهنگی در میان مردم مقبولیت و کاربرد آن را نداشت و پس از قرآن و مفاتیح یا کتاب آشپزی رزا منتظمی فرهنگ عمید هم تا سال ها در هر خانه و مدرسه و اداره بود و تیراژ 100 هزار .

-   ریشه شایعه دروغ رونویسی از روی فرهنگ معین را می توان در حسادت به حسن عمید دانست چرا که هیچ فرهنگی در میان مردم مقبولیت و کاربرد آن را نداشت و پس از قرآن و مفاتیح یا کتاب آشپزی رزا منتظمی فرهنگ عمید هم تا سال ها در هر خانه و مدرسه و اداره بود و تیراژ 100 هزار نسخه در یکی از چاپ های آن در صفحه اول گواه است.

 او دست در کار مجموعه 10 جلدی هم بود و در سال 1355 تمام حقوق آثار خود همچنین فیش های 10 جلدی را به انتشارات امیر کبیر با مدیریت عبدالرحیم جعفری سپرد و واگذار کرد و بالاترین حق التالیف تا آن زمان را دریافت کرد: یک میلیون تومان در دورانی که دلار 67 ریال بود و قیمت یک متر مربع آپارتمان در میدان ونک تهران 5000 تومان.

بد اقبال بود که در 19 شهریور 1358 درگذشت.

درست در روزی که روحانی محبوب و مردمی - آیت الله سید محمود طالقانی- هم درگذشت و همه خبرهای دیگر را تحت الشعاع خود قرار داد و از چمله مرگ او و سرنوشت فیش های 10 جلد را.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسن عَمید؛ رکورددار حق التألیف با فرهنگ عمید که در اغلب خانه ها بود

حسن عَمید؛ رکورددار حق التألیف با فرهنگ عمید که در اغلب خانه ها بود