مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 14:002023-08-30اقتصادي

عقبگرد بازارها در 5 ماه نخست سال


آمارها نشان می دهد بازار دارایی ها در 5 ماه گذشته با رکود مواجه شده و تقریبا اغلب بازارها به جز بازار ارز با افت محسوس قیمت مواجه شده اند.

به این معنا که در 5ماه گذشته بازده واقعی سرمایه گذاران در بازار دارایی ها شامل طلا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری، به نظر می رسد در 5 ماه نخست امسال، وضع به گونه ای بوده که ورق به ضرر سوداگران برگشته و نزول قیمت ها و رکود بازار دارایی ها موجب شده، سود سفته بازان کاهش یابد.

طلا، ارز، مسکن و بورس ازجمله بازارهایی هستند که صاحبان نقدینگی به صورت سنتی از آنها به عنوان ابزار پوشش تورم استفاده می کنند؛ به این معنا که با سرمایه گذاری در این بازارها تلاش می کنند از کاهش ارزش پس اندازهایشان در مقابل تورم جلوگیری کنند.

از ابتدای سال 1397بازار دارایی ها در ایران با رشد بسیار زیادی مواجه شد و این روند رو به رشد تا اوایل سال جاری هم ادامه داشت.

مهم ترین بازاری که در این دوره با رشدهای افراطی مواجه شده بازار ارز بوده است.

حالا اما تازه ترین آمارها نشان می دهد در 5 ماهه نخست امسال ورق برگشته است و سرمایه گذاری در بازار دارایی ها، دیگر صرفه اقتصادی ندارد و هیچ کدام از این دارایی ها نتوانسته اند رشدی متناسب با تورم یا شاخص قیمت مصرف کننده داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقبگرد بازارها در 5 ماه نخست سال

عقبگرد بازارها در 5 ماه نخست سال