مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 13:252023-09-14اجتماعي

وقفی که 120 سال است در آن روضه امام حسین(ع) به گوش می رسد


خانه مرحوم میرزا باقر روحانی، 120 سال قبل برای اقامه عزای سیدالشهدا(ع) وقف شده و همچنان در دهه پایانی ماه صفر، به نیت این واقف خیراندیش عمل می شود.

- ایسنا/قم خانه مرحوم میرزا باقر روحانی، 120 سال قبل برای اقامه عزای سیدالشهدا(ع) وقف شده و همچنان در دهه پایانی ماه صفر، به نیت این واقف خیراندیش عمل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، شادقلی خان یکی از محله های قدیمی شهر قم است، محله ای که یک خانه یک هزار و450 متری به نام مرحوم میرزا باقر روحانی در آن قرار دارد و 120 سال قبل، برای اقامه عزای حسین(ع) وقف شده است.

این بنا که قدمتی 150 ساله دارد، 30 سال بعد از ساخت با یک نیت الهی وقف اقامه عزاداری ماه های محرم و صفر شده و نیت واقف یعنی مرحوم روحانی، روضه خوانی و پذیرایی از سوگواران بوده است، و اینک بعد از 120 سال، همچنان توسط نوادگانش، به نیت او عمل می شود و در دهه پایانی ماه صفر، سر تا پای حیاط و اتاق های خانه، سیاهپوش شده و ده ها نفر برای پذیرایی از مهمانان آماده خدمت هستند.

پذیرایی از عزاداران در این خانه نسل به نسل چرخیده و این روزها به جوان ترها رسیده است؛ در دهه آخر ماه صفر، هر روز از ساعت 10 تا 12 ظهر حدود دو هزار نفر و در بعضی روزها نزدیک سه هزار نفر به این خانه قدیمی می آیند تا پای مجلس وعظ و نو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقفی که 120 سال است در آن روضه امام حسین(ع) به گوش می رسد

وقفی که 120 سال است در آن روضه امام حسین(ع) به گوش می رسد