مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 09:302023-09-10اقتصادي

شمارش معکوس برای ثبت جهانی کاروانسرای فرسفج


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان گفت: شمارش معکوس برای ثبت جهانی کاروانسرای فرسفج آغاز شده، بنایی که با ثبت جهانی به دنیا معرفی و موجب جذب گردشگر خارجی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، 25 شهریور اجلاس یونسکو برای بررسی جهانی شدن پرونده 56 کاروانسرای ایران در ریاض برگزار می شود، پرونده ای که دو کاروانسرای فرسفج تویسرکان و تاج آباد بهار نیز در آن گنجانده شده و با حضور ارزیاب یونسکو بررسی های لازم انجام شده و اگر هیچ یک از کاروانسراهای ذکر شده در پرونده مشکلی نداشته باشند، با ثبت پرونده، کاروانسراهای همدان نیز ثبت جهانی می شوند.

با بازدید ارزیابان از این دو کاروانسرا، قرار است امسال نظر قطعی یونسکو برای جهانی شدن کاروانسراها اعلام شود که هنوز ابلاغ نشده و ما بی صبرانه منتظریم تا قبل از ثبت جهانی پرونده هگمتانه و مرکز تاریخی همدان، این اتفاق ناب رخ دهد.

امسال شاهد بررسی پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان نیز بودیم که مورد بازدید ارزیاب یونسکو قرار گرفت اما مردم فرهنگ دوست کهن شهر همدان تا بررسی آن پرونده در سال آینده، تمایل دارند دو اثر کاروانسراها امسال در تیررس جهانی شدن قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمارش معکوس برای ثبت جهانی کاروانسرای فرسفج

شمارش معکوس برای ثبت جهانی کاروانسرای فرسفج