مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 12:452023-09-10بين الملل

ابراز نگرانی عمیق سوناک با ادعای «مداخله» پکن در پارلمان لندن!


نخست وزیر انگلیس در اجلاس «جی20» در دهلی نو، در گفت وگو با همتای چینی خود نسبت به آنچه «مداخله چین در دموکراسی پارلمانی انگلیس خوانده شده است» ابراز نگرانی کرد! - نخست وزیر انگلیس در اجلاس جی20 در دهلی نو، در گفت وگو با همتای چینی خود نسبت به آنچه مداخله چین در دموکراسی پارلمانی انگلیس خوانده شده است ابراز نگرانی کرد! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از فرانس24، پس از بازداشت فردی چینی در لندن به ظن جاسوسی، سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس گفت که ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور در نشستی در اجلاس جی20 با لی چیانگ، همتای چینی وی، نسبت به آنچه مداخله چین در دموکراسی پارلمانی انگلیس خوانده شده ، عمیقا ابراز نگرانی کرده است! پلیس انگلیس دیروز(شنبه) از بازداشت یک مرد چینی حدود 20 ساله به اتهام جاسوسی خبر داد و روزنامه ساندی تایمز نیز گزارش کرد که او در پارلمان این کشور پژوهشگر بوده و با چندین تن از نمایندگان ارشد محافظه کار ارتباطاتی داشته است.

از جمله این نمایندگان می توان به تام تاگاندات، وزیر امنیت و آلیشیا کِرنز، رییس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس اشاره کرد.

افسران پلیس متروپولیتن لندن در ماه مارس دو مرد(یکی حدود 20 و دیگری 30 ساله) را به ظن جاسوسی برای پکن و ذیل قانون اسرار دولتی بازداشت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی عمیق سوناک با ادعای «مداخله» پکن در پارلمان لندن!

ابراز نگرانی عمیق سوناک با ادعای «مداخله» پکن در پارلمان لندن!