مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 22:402023-09-20سياسي

رییسی: مسئولان ایران و عراق با ابتکارات جدید روابط اقتصادی را رونق ببخشند


رییس جمهور پیشنهاد کرد با تدبیر مسئولان ایران و عراق ساز و کارهای جدیدی اندیشیده شود تا با نوآوری و ایجاد ابتکارات، این روابط به ویژه در حوزه روابط اقتصادی و تجاری رونق بیشتری بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سیدابراهیم رییسی در ادامه برنامه های سومین روز سفر خود به نیویورک، در دیدار محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، ضمن تشکر مجدد از میزبانی دولت و ملت عراق از زائران اربعین حسینی، آغاز عملیات راه آهن بصره- شلمچه را اقدامی قابل تقدیر در جهت کمک به تسهیل و تسریع تردد مردم دو کشور دانست.

رییس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات دولت عراق در مقابله با گروه های تروریستی در منطقه کردستان عراق، ابراز امیدواری کرد این اقدامات تا خلع سلاح کامل این گروه ها ادامه یابد.

رییسی با ویژه توصیف کردن روابط دو ملت و دو دولت ایران و عراق، بر گسترش هر چه بیشتر این روابط تأکید و پیشنهاد کرد با تدبیر مسئولان دو طرف ساز و کارهای جدیدی اندیشیده شود تا با نوآوری و ایجاد ابتکارات، این روابط به ویژه در حوزه روابط اقتصادی و تجاری رونق بیشتری بگیرد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار تفاهم و هماهنگی خوب وزارتخانه های کشور ایران و عراق را در موفقیت برگزاری باشکوه مراسم اربعین امسال مؤثر دانست و با اشاره به مذاکرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی: مسئولان ایران و عراق با ابتکارات جدید روابط اقتصادی را رونق ببخشند

رییسی: مسئولان ایران و عراق با ابتکارات جدید روابط اقتصادی را رونق ببخشند