مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 11:102023-08-29فرهنگي

مرمت های اضطراری خانه «منصوری» باید امسال انجام شود


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به مرمت خانه «منصوری» تأکید کرد: با توجه به اینکه پوسته ظاهری بنا آجری بوده و اصل بدنه خشت و گل است، - ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به مرمت خانه منصوری تأکید کرد: با توجه به اینکه پوسته ظاهری بنا آجری بوده و اصل بدنه خشت و گل است، مرمت های اضطراری بنا باید امسال انجام شود.

خانه منصوری عمارتی دو طبقه به مساحت 2850 مترمربع متعلق به عبدالصمد منصوری است که در خیابان هاشمی نژاد(دکتر اقبال) واقع شده است؛ طبقه اول با طاق های ضربی و خشتی در اواخر دوران قاجار و طبقه دوم در عصر پهلوی ساخته شده است.

این عمارت 11 دی ماه سال 1380 با شماره 4691 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و در سال های 1386 و 1387 مرمت و بازسازی اما در سال 1390 با پیگیری وراث و حکم دیوان عدالت اداری از فهرست آثار ملی خارج شد.

پس از 10 سال پیگیری و بلاتکلیفی این بنای تاریخی که به عنوان یکی از هویت های فرهنگی ملایر در معرض خطر تخریب ناشی از بارندگی و فرسایش قرار گرفته بود، سرانجام در آذرماه 1400 خبر تملک بنا و توافق شهرداری با وراث منصوری رسانه ای شد اما حالا پس از گذشت حدود دو سال از ماجرای تملک، بنا دست نخورده باقی مانده و اقدامی برای مرمت و بازسازی صورت نگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت های اضطراری خانه «منصوری» باید امسال انجام شود

مرمت های اضطراری خانه «منصوری» باید امسال انجام شود