مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 14:502023-09-20اقتصادي

کتابخانه های عمومی و حکمرانی داده ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو-سید جمال حقیرالسادات، هفته نامه اقتصادی «اکونومیست» در 6 می 2017 در گزارشی درباره «تنظیم مقررات غول های اینترنتی» نوشت: - کتابخانه های عمومی از طریق حمکرانی خوب داده ها می توانند محیطی برای خلق ارزش داده ها برای کسب وکار ایجاد کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو-سید جمال حقیرالسادات، هفته نامه اقتصادی اکونومیست در 6 می 2017 در گزارشی درباره تنظیم مقررات غول های اینترنتی نوشت: ارزشمندترین منبع دنیا، داده است، نه نفت! .

اکونومیست همچنین نوشت: دسترسی به داده ها، به شیوه دیگری نیز شرکت های بزرگ را از رقبا مصون می کند.

امکان اینکه یک شرکت تازه کار (استارت آپ) با یک گذار فناورانه غیرمترقبه بتواند شرکت های موجود را غافلگیر کند، وجود ندارد.

در عصر داده ها، سیستم های نظارتیِ غول ها کل صنعت را تحت نظر دارند.

این جمله اکونومیست، برای اهالی کتابخانه و عالمان علم اطلاعات و دانش شناسی، حرف جدیدی نیست؛ چون سال هاست که درباره آن گفت وگو می کنند.

در حوزه ها و دانش های دیگر نیز این که داده ها ارزشمندترین منبع دنیا و اساسی ترین دارایی هر سازمان و کسب وکار در کشورها هستند، امری بدیهی است؛ بنابراین، هر مجموعه ای که این سرمایه را به شکل مؤثرتری مدیریت و کنترل کند، بهره بیشتری خواهد برد و صرفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابخانه های عمومی و حکمرانی داده ها

کتابخانه های عمومی و حکمرانی داده ها