مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 15:352023-08-27پزشكي

مردم از مشاوره دارویی در داروخانه ها غافلند


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مشاوره دارویی دارای اهمیت زیادی است و مردم حتما سئوالات خود را در زمان حضور در داروخانه ها بپرسند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، علی اسدی پور ظهر امروز پنجم شهریورماه در نشست خبری به مناسبت روز داروساز اظهار کرد: در دوران کرونا شاهد جان باختن تعداد زیادی از هموطنان در هر روز بودیم و در آن شرایط اهمیت داروسازی برای ما مشخص شد و چشم همه به داروسازان بود.

وی بیان داشت: پزشکان و داروسازان و سایر فعالان این حوزه بدون یکدیگر کاری از دستشان برنمی آید و همه باید دست به دست هم دهند تا کارها را جلو ببرند.

اسدی پور از حضور جوانان فعال در انجمن داروسازان استان کرمان خبر داد و افزود: امیدوارم در سال های آینده شاهد تحولاتی در داروسازی باشیم و همه باید همت کنیم.

وی تصریح کرد: بازار دارو نباید رقابتی باشد زیرا داروخانه ها مشمول قانون تجارت نیستند و توصیه این است، فرهنگ به گونه ای باشد که دارویی تجویز نشود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مصرف خودسرانه و زیاد دارو به هیچ عنوان توصیه نمی شود، ابراز داشت: رقابت اصلی در مصرف کمتر داروهاست و قانون تجارت نمی تواند در این حوزه دخل و تصرف کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم از مشاوره دارویی در داروخانه ها غافلند

مردم از مشاوره دارویی در داروخانه ها غافلند