مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1402 ساعت 11:502023-09-22پزشكي

نابودی سلول های سرطانی با نور


دانشمندان یک عامل ضد سرطانی جدید با پلاتین بهینه شده و قابل فعال شدن با نور ابداع کرده اند که سلول های سرطانی را به روشی منحصر به فرد از بین می برد.

- دانشمندان یک عامل ضد سرطانی جدید با پلاتین بهینه شده و قابل فعال شدن با نور ابداع کرده اند که سلول های سرطانی را به روشی منحصر به فرد از بین می برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهشگران ترکیب جدیدی با پلاتین بهینه شده و قابل فعال شدن با نور ایجاد کرده اند که سلول های سرطانی را به روشی منحصر به فرد و بدون نیاز به اکسیژن می کشد و بر محدودیت های موجود در درمان های سرطان مبتنی بر نور غلبه می کند.

این کشف آنها راه را برای توسعه نسل بعدی داروهای ضد سرطان هموار می کند.

درمان فوتودینامیک شامل معرفی عاملی به نام حساس کننده نور است که سپس توسط یک طول موج خاص از انرژی نور که معمولاً لیزر یا LED است، فعال می شود.

فعال سازی نور، گونه های فعال اکسیژن(ROS) را تولید می کند که به سلول های سرطانی آسیب می رساند و فرآیند آپوپتوز یا مرگ برنامه ریزی شده سلولی را آغاز می کند.

در حالی که ثابت شده است که این روش در درمان سرطان موثر است، مشکلی که در درمان فتودینامیک وجود دارد این است که برای تولید ROSهایی که باعث مرگ سلولی می شوند، نیاز به حضور اکسیژن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابودی سلول های سرطانی با نور

نابودی سلول های سرطانی با نور