مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 14:502023-09-18پزشكي

مردم در مورد خدمات سلامت روان مطالبه گر باشند


رییس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مردم همانگونه که برای وضعیت جسمی که اهمیت قائل هستند باید برای سلامت روان خود نیز اهمیت بدهند و هنگام مراجعه به مراکز بهداشتی و سلامت از خدمات سلامت روان ارائه شده در این مراکز استفاده کنند.

- ایسنا/اردبیل رییس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مردم همانگونه که برای وضعیت جسمی که اهمیت قائل هستند باید برای سلامت روان خود نیز اهمیت بدهند و هنگام مراجعه به مراکز بهداشتی و سلامت از خدمات سلامت روان ارائه شده در این مراکز استفاده کنند.

احد عظیمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس پیمایش ملی سلامت روان که در سال 90-1389 انجام شده است 6/23 درصد از افراد گروه سنی 15 الی 64 سال دچار اختلالات روانی بوده اند.

وی گفت: بیشترین اختلال روانی مربوط به اختلال اضطرابی و اختلال خلقی و افسردگی است که بیشتر در بین زنان شایع است.

عظیمی تصریح کرد: معمولاً بعد از بحران ها که شیوع ویروس کرونا نمونه ای از آنها بود روند اختلالات روانی صعودی می شود که باید مداخلات و اقدامات لازم برای این امر انجام شود.

رییس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص غربالگری افراد بیان کرد: افراد بالای 5 سال از نظر سلامت روان در خانه های به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم در مورد خدمات سلامت روان مطالبه گر باشند

مردم در مورد خدمات سلامت روان مطالبه گر باشند