مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 09:102023-09-19سياسي

زیاده خواهی اقلیت از اکثریت


اغتشاشات سال گذشته، نه تنها «انقلاب اجتماعی» نبود بلکه آنچه مشاهده کردیم، تراکم روایت ها و انباشت القائات رسانه ای بود که عده ای را برانگیخت و به خیابان ها آورد.

- اغتشاشات سال گذشته، نه تنها انقلاب اجتماعی نبود بلکه آنچه مشاهده کردیم، تراکم روایت ها و انباشت القائات رسانه ای بود که عده ای را برانگیخت و به خیابان ها آورد.

فارس پلاس، مهدی جمشیدی در یادداشتی نوشت: یک سال از اغتشاشات 1401 گذشت.

در جریان آن ناآرامی ها، تحلیلگران اجتماعی و متعاقب آن، روشنفکران کوشیدند تا صورت بندی هایی از چرایی وقوع آن و مسیری که در آینده طی خواهد کرد، ارائه کنند.

اما تحلیل هایی که برخی روشنفکران از این وقایع به دست دادند با آنچه در واقعیت جامعه رقم خورد، فاصله بسیاری داشت؛ به عنوان مثال مدعی شدند که دهه هشتادی ها از گفتمان دینی و انقلابی فاصله گرفته اند، انقلابی زیرپوست جامعه در حال وقوع است، مردم نوعی سبک زندگی را مطالبه دارند که در چهارچوب گفتمان اسلامی نمی گنجد و.

حال یک سال پس از این وقایع می خواهیم این فرضیه ها و روایت سازی ها را بررسی کنیم و ببینیم که چرا اینقدر از واقعیت جامعه ما فاصله داشتند و دلیل اینکه برخی روشنفکران ما از درک واقعیت جامعه ایران ناتوان اند، چیست؟  متفکرانی که با نظریه های عالم تجدد می اندیشند از زمانی که جریان رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیاده خواهی اقلیت از اکثریت

زیاده خواهی اقلیت از اکثریت