مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 15:252023-08-28اقتصادي

توسعه استخراج مس اولویت مهم دولت/ افتتاح فاز نخست طرح درآمد پایدار شهرداری رفسنجان


وزیر کشور در جریان بازدید از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: توسعه مس یکی از اولویت های مهم دولت است لذا برنامه توسعه ای به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و برنامه ارزشمندی برای استحصال این ماده معدنی تعریف شده است.

- ایسنا/کرمان وزیر کشور در جریان بازدید از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: توسعه مس یکی از اولویت های مهم دولت است لذا برنامه توسعه ای به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و برنامه ارزشمندی برای استحصال این ماده معدنی تعریف شده است.

احمد وحیدی ظهر امروز ششم شهریورماه در بازدید از معدن مس سرچشمه و افتتاح فاز نخست شرکت رهاورد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مس سرچشمه ظرفیت اقتصادی مهمی در کشور است و تقریبا 70 درصد کلونی مس فعال کشور را به خود اختصاص داده است.

وزیر کشور تصریح کرد: مس سرچشمه سالانه تا 130 میلیون تن استخراج دارد و این ظرفیت در طرح های آینده باید به چند برابر توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت کاتدی مس سرچشمه نیز ظرفیت بسیار مهم دیگری است که با راه اندازی صنایع پایین دستی اش می تواند ارزش افزوده فراوانی داشته باشد، افزود: همچنین مواد همراه این خاک معدنی هم بسیار ارزشمند است و استحصال آن ها می تواند ظرفیت اقتصادی مهم دیگری باشد که و همه اینها از سرچشمه ظرفیت بسیاری می سازد که نقش بزرگی در اقتصاد ایران ایفا می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه استخراج مس اولویت مهم دولت/ افتتاح فاز نخست طرح درآمد پایدار شهرداری رفسنجان

توسعه استخراج مس اولویت مهم دولت/ افتتاح فاز نخست طرح درآمد پایدار شهرداری رفسنجان