مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 19:502023-09-01سياسي

مظلومیت زدایی از فرهنگ تشیع، مهمترین کارکرد زیارت اربعین است


پیاده روی عظیم اربعین، فارغ از همه کارکردهایش، مهمترین ابزار برای مظلومیت زدایی تاریخی از فرهنگ اهل بیت(ع) و مکتب تشیع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در گفت وگو با ویژه برنامه سیمای مرکز قم که به صورت مستقیم از موکب امامزادگان استان قم در شهر سامرا روی آنتن رفت اظهار کرد: اربعین، پدیده ای جهانی و شگفت انگیز است که هر چند سابقه ای طولانی دارد ولی با این حجم از جمعیت و با این کیفیت و کمیت، در طول تاریخ بی سابقه است.

وی افزود: امروز مردم ایران و همه شیعیان و مسلمانان جهان، به برکت انقلاب اسلامی و تحولی که امام راحل به وجود آوردند و رهبر معظم انقلاب آن را تداوم بخشیدند، به بلوغی فکری رسیده اند؛ بلوغی که به دنبال مظلومیت زدایی از فرهنگ ناب اسلامی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) در زمان حیاتشان، مظلوم واقع شدند گفت: محدودیت های زیادی برای آنها از سوی دستگاه حاکم وقت به وجود آمد و حتی پراکندگی قبور مطهر آنها نشان می دهد که چه مقدار محرومیت و تبعید را تحمل کرده اند.

وی ادامه داد: پیاده روی عظیم اربعین، یکی از مهمترین حرکت های جهانی برای مظلومیت زدایی از فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت است و این، مهمترین وظیفه ما هم هست و باید همه توانمان را پای کار بیاوریم و اتف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مظلومیت زدایی از فرهنگ تشیع، مهمترین کارکرد زیارت اربعین است

مظلومیت زدایی از فرهنگ تشیع، مهمترین کارکرد زیارت اربعین است