مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 11:552023-09-14بين الملل

آمریکا و بحرین توافق راهبردی امنیتی امضا کردند


آمریکا و بحرین یک توافقنامه راهبردی امنیتی و اقتصادی امضا کردند که طبق گفته وزیر خارجه آمریکا همکاری ها میان دو کشور در حوزه های دفاعی و اطلاعاتی را توسعه خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و سلمان بن حمد آل خلیفه ولی عهد بحرین و نخست وزیر این کشور در ساختمان وزارت خارجه آمریکا یک توافقنامه راهبردی امنیتی و اقتصادی را به امضا رساندند.

بلینکن پیش از آغاز مراسم امضای توافقنامه، به خبرنگاران گفت: در دل این توافق هدف مشترکی وجود دارد و آن همکاری با هم برای ایجاد منطقه ای امن تر، مرفه تر و مرتبط تر با اقتصاد جهانی است.

وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: امیدواریم از این توافق به عنوان یک چارچوب کار برای تعداد بیشتری از کشورهایی که علاقه مند به همکاری با ما در زمینه تقویت ثبات در منطقه، همکاری اقتصادی و نوآوری فنی هستند، استفاده کنیم.

رویترز نوشت این توافق همزمان با مذاکرات دولت آمریکا با عربستان درباره توافقنامه دفاعی مشترک و تلاش برای امضای توافق عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو امضا شد.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر بوده و مقر فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا نیز در این کشور قرار دارد، در حال حاضر هزاران نفر از نیروهای ارتش آمریکا در بحرین که یکی از همپیمانان اصلی آمریکا خارج ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا و بحرین توافق راهبردی امنیتی امضا کردند

آمریکا و بحرین توافق راهبردی امنیتی امضا کردند