مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 09:352023-09-10بين الملل

گامی دیگر برای برای احیای سبزترین گونه جنگل های شمال


در کنار اقدامات مربوط به محلول پاشی قدمی دیگر برای احیای سبزترین گونه جنگل های شمال برداشته شده است که می تواند در حفظ این گونه باارزش موثر باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، آفت بلایت از سال 89 و شب پره شمشاد از سال 95 به جان شمشادهای شمال افتاد که فعالیت این آفت در نسل های مختلف موجب شد سرسبزی را از شمشادها بگیرد.

همان سال های نخست شمشادهایی که نماد سرسبزی در جنگل های هیرکانی بودند تبدیل به درختان خشکیده ای شدند که گویی دیگر اثری از سرسبزی نبود.

هر از چندگاهی رویشگاه های شمشاد سبز می شد اما موقتی بود، دلیل هم این فعالیت آفت در نسل های مختلف بود.

به منظور مقابله با این آفات بحث محلول پاشی درنظر گرفته شد که امسال، چهارمین سال است که طی چندین مرحله در رویشگاه های شمشاد در سنگده ساری و همچنین شهرستان بهشهر درحال انجام می شود تا شاهد انقراض شمشادهای جنگل های هیرکانی نباشیم.

در کنار اقدامات مربوط به محلول پاشی شاهد  تلاش برای احیای سبزترین گونه جنگل های شمال هستیم که در این زمینه فتح الله غفاری معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: بحث محلول پاشی در مناطق ساری و بهشهر برای حفظ گونه شمشاد در حال انجام است که طی هفته آینده سومین مرحله محلول پاشی را خواهیم د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گامی دیگر برای برای احیای سبزترین گونه جنگل های شمال

گامی دیگر برای برای احیای سبزترین گونه جنگل های شمال