مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 11:002023-08-23اقتصادي

تبعات نگران کننده کتمان رسوب کالا


در حالیکه وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک ایران، حجم کالاهای رسوبی را ناچیز قلمداد می کنند، برخی اخبار حاکی از آن است که بیش از 70 درصد ظرفیت نگهداری محموله در بنادر ایران تکمیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، طبق اظهارات مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در حال حاضر بیش از 70 درصد از ظرفیت نگهداری کانتینر در بندر شهید رجایی تکمیل شده و این موضوع می تواند منجر به بروز مشکلاتی نظیر کندی در عملیات تخلیه و بارگیری کانتینرها ، افزایش زمان انتظار کشتی ها ، رسوب کالا و همچنین عدم تحویل به موقع کالا به بازارهای هدف شود.

حسین عباس نژاد در این خصوص می گوید: در حال حاضر موجودی کانتینر در بندر شهید رجایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش 43 درصدی داشته است.

این در حالی است که محمد رضوانی فر، رییس کل گمرک ایران در یک نشست خبری در خصوص آخرین وضعیت رسوب کالا در گمرکات کشور اظهار داشت: سال قبل حدود 122 میلیون تن کالا از گمرک صادر شد و 38 میلیون تن هم واردات انجام شد، یعنی در مجموع 160 میلیون تن کالا در گمرکات گردش پیدا کرد که از این میزان ایستایی چند هزار تن کالا امر طبیعی است بررسی اظهارات سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در هنگام بازدید از بندر امام خمینی نیز حکایت از آن دارد که وزیر اقتصاد نیز معضل رسوب کالا را لااقل در مقطع فعلی، چندان جدی نمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات نگران کننده کتمان رسوب کالا

تبعات نگران کننده کتمان رسوب کالا