مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 11:352023-09-19سياسي

هوش مصنوعی یک انقلاب صنعتی دیگر رقم می زند


نشریه «اکونومیست» با توجه به سوابق تاریخی به بررسی این موضوع پرداخته است که چگونه هوش مصنوعی می تواند دنیای علم را به مانند کاری که نیوتن با کشف جاذبه کرد، - نشریه اکونومیست با توجه به سوابق تاریخی به بررسی این موضوع پرداخته است که چگونه هوش مصنوعی می تواند دنیای علم را به مانند کاری که نیوتن با کشف جاذبه کرد، متحول کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اکونومیست، بحث در مورد هوش مصنوعی اغلب به سمت خطرات بالقوه آن می رود که شامل تعصب و تبعیض، تخریب انبوه مشاغل و جایگزینی با انسان ها و حتی به گفته برخی، انقراض بشریت است.

از آنجایی که برخی در مورد این سناریوهای آخرالزمانی نگران هستند، برخی دیگر بر روی مزایای بالقوه هوش مصنوعی تمرکز می کنند.

آنها ادعا می کنند که هوش مصنوعی می تواند به بشریت کمک کند تا برخی از بزرگترین و پیچیده ترین مشکلات را حل کند.

به گفته آنها، هوش مصنوعی این کار را به روشی بسیار خاص، یعنی با سرعت بخشیدن به سرعت اکتشافات علمی، به ویژه در زمینه هایی مانند پزشکی، علوم آب و هوا و فناوری سبز انجام خواهد داد.

افراد برجسته در این حوزه مانند دمیس حاسابیس(Demis Hassabis) و یان لیکان(Yann LeCun) معتقدند که هوش مصنوعی می تواند پیشرفت علمی را سرعتی شگفت انگیز ببخشد و به عصر طلایی اکتشافات علمی منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی یک انقلاب صنعتی دیگر رقم می زند

هوش مصنوعی یک انقلاب صنعتی دیگر رقم می زند