مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 15:052023-08-26اقتصادي

تغییر کاربری باغ رزی شیراز چگونه به کمیسیون ماده 5 رسید؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، باغ رزی عنوانی است که عموم مردم شیراز برای باغی به پلاک 61 واقع در خیابان میرزای شیرازی، کوچه کدیور به کار می برند.

طبق اسناد موجود از سال 94 درختان موجود در این پهنه سبز وسیع که 2.

4 هکتار وسعت دارد رو به کاهش نهاده و در روندی تدریجی از تراکم آنها کاسته شده است.

موضوعی که سبب شد سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شیراز سال 94 با تنظیم شکایتی نسبت به قطع بدون مجوز درختان در پلاک ثبتی 61 اقامه دعوی نماید اما به دلیل فقدان ادله کافی مبنی بر قطع و خشکاندن عامدانه درختان، بی نتیجه باقی ماند و حتی اعتراض به حکم صادره نیز راه به جایی نبرد، ولی کچلی و کاهش تراکم درختان باغ کاملا محسوس بود و همه می دیدند که از یک باغ سرزنده و انبوه تعداد اندکی درخت باقی مانده است.

با فرسایش زمانی کم کم همه به تراکم اندک و سبزی کم رنگ باغ در نقشه عادت کردند و همین امر پس از 8 سال دستاویزی برای تلاش جهت تغییر کاربری این ملک شد.

باغ رزی با کد نوسازی 694181 از جمله باغات وقفی شیراز است که در تملک سازمان و اوقاف و امور خیریه قرار دارد و با عاملیت این دستگاه روند تقاضای تغییر کاربری آن از باغی به مسکونی کلید خورد.

نقطه آغازین یک فرایند تغییر کاربری ارسال  درخواست به شهرداری منطقه و سپس ارجاع آن به معاون شهرسازی و معماری شهرداری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری باغ رزی شیراز چگونه به کمیسیون ماده 5 رسید؟

تغییر کاربری باغ رزی شیراز چگونه به کمیسیون ماده 5 رسید؟