مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 07:552023-09-02پزشكي

عدم انتقال محلی تب دانگی در کشور/ شناسایی کمتر از 20 مبتلا در یک سال اخیر


رییس اداره کنترل و مبارزه با مالاریا وزارت بهداشت، گفت: موارد مبتلا به تب دانگی که همگی ورودی به کشور هستند، تک گیر است؛ به شکلی که شاید بتوان گفت در یک سال اخیر کمتر از 20 مورد مبتلا به تب دنگی وارد کشور شده و تحت نظر بهبود یافته اند.

- رییس اداره کنترل و مبارزه با مالاریا وزارت بهداشت، گفت: موارد مبتلا به تب دانگی که همگی ورودی به کشور هستند، تک گیر است؛ به شکلی که شاید بتوان گفت در یک سال اخیر کمتر از 20 مورد مبتلا به تب دنگی وارد کشور شده و تحت نظر بهبود یافته اند.

دکتر احمد رییسی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه خطر شیوع تب دانگی می تواند عامل تهدیدی برای کشور باشد، در عین حال تاکید کرد: اما نکته مهم این است که نظام مراقبت بیماری واگیردار در کشور ما با قدرت عمل می کند و قبل از شناسایی بیماری، پشه عامل بیماری را پیدا کرده ایم؛ به عبارتی مبارزه ما با خود موجود انتقال دهنده بیماری است که به مراتب راحت تر از معالجه و درمان بیماران است.

کنترل عامل بیماری تب دانگ در یک استان وی با بیان اینکه مبارزه با تب دنگی بر خلاف مالاریا بسیار سخت است، اظهار کرد: واقعیت این است که از سال 1398 که برای اولین بار پشه عامل تب دانگ را که آئدس مهاجم است در استان هرمزگان شناسایی کردیم، تاکنون مشاهده این پشه به همان استان و بخش های بندرعباس، جزیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم انتقال محلی تب دانگی در کشور/ شناسایی کمتر از 20 مبتلا در یک سال اخیر

عدم انتقال محلی تب دانگی در کشور/ شناسایی کمتر از 20 مبتلا در یک سال اخیر