مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 10:452023-08-23سياسي

در بحث مواجهه سلبی با کشف حجاب با چه تدبیری عمل کنیم ؟


اصل سازوکار اخذ جریمه برای کشف حجاب، فارغ از آنکه در مقام اجرا و تشخیص مراتب و دفعات با ابهامات اجرایی و اثباتی روبه روست اما مشکل اصلی در نوعی به رسمیت شناسی تداوم کشف حجاب و سازش با این منکر در سطح جامعه است.

- گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس؛ علی حسن کافی، کارشناس حقوق کیفری: کشف حجاب به فرموده رهبر معظم انقلاب ،  حرام سیاسی و حرام شرعی است و باز ایشان در سال 96 تاکید نمودند که این عمل اجتماعی بوده و وظیفه حاکمیت دینی منع از بروز آن است .

این بحث محرز و مسلم است که وقتی بحث کشف حجاب ، در وضعیت حرام سیاسی و ابزار قلدری اجتماعی و بحران آفرینی های تنش زا در بدنه جامعه به سر می برد ، راه حل برون رفت از این معضل ، فروپاشی اقتدار و تضییق دایره مصونیت برای هنجارشکنان و سلب ابزاری از بیگانگان و دشمنان نظام اسلامی است.

پس اگر این عمل ، جرم و حرام تحمل ناپذیری است که بر حیثیت اخلاقی ، تمیت زیست معنوی و طهارت و سلامت جنسی و شبکه هویت بخش جامعه ایرانی لطمه وارد می آورد ، باید متوقف بشود.

اگر حرام سیاسی است و رهبر انقلاب در سالهای اخیر کرارا فرموده اند باید جلوی آن گرفته بشود ،مقتضی برخورد میدانی است.

مقام معظم رهبری در 1402/01/23 فرمودند: مسئله ی حجاب محدودیّتِ شرعی و قانونی است؛ آنجا محدودیّتِ دولتی نیست، قانونی است و شرعی است؛ کشف حجاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در بحث مواجهه سلبی با کشف حجاب با چه تدبیری عمل کنیم ؟

در بحث مواجهه سلبی با کشف حجاب با چه تدبیری عمل کنیم ؟