مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 15:002023-08-28اقتصادي

تبخیر سالانه2میلیارد مترمکعب آب دریاچه ارومیه/معیشت مردم خط قرمز


دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: افزایش دما روزانه باعث تبخیر 30 میلیون مترمکعب و سالانه 2 میلیارد مترمکعب از آب دریاچه ارومیه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدصادق معتمدیان ظهر دوشنبه در گفتگوی خبری با اشاره به اینکه به زودی برنامه عملیاتی تغییر الگوی کشت به همت وزارت جهاد کشاورزی تدوین و نهایی خواهد شد، افزود: در اجرای راهبرد اساسی تغییر الگوی کشت، معیشت و زندگی مردم طبق تأکیدات رییس جمهور، معاون اول و وزیر کشور خط قرمز ماست.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی صورت گرفته در جهان و به تبع آن در ایران افزود: در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در بازه زمانی 15 ساله شاهد کاهش 10 درصدی بارش ها بودیم.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با بیان اینکه در یک سال گذشته 60 درصد کاهش بارش برف در حوضه آبریز دریاچه ارومیه داشتیم، اظهار کرد: کاهش 10 درصدی سطح برف و 55 درصدی ارتفاع آن از جمله علل وضعیت حاد دریاچه ارومیه به شمار می رود.

معتمدیان با برشمردن تغییرات اقلیمی، افزایش دما، کاهش بارش بویژه برف، مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی و چاه های غیرمجاز به عنوان عوامل اصلی وضعیت فعلی دریاچه ارومیه، تصریح کرد: با وجود اینکه باید توسعه کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه صورت نمی گرفت اما میزان اراضی کشاورزی از 390 هزار هکتار در سال 1377 به 520 هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبخیر سالانه2میلیارد مترمکعب آب دریاچه ارومیه/معیشت مردم خط قرمز

تبخیر سالانه2میلیارد مترمکعب آب دریاچه ارومیه/معیشت مردم خط قرمز