مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 10:052023-09-03سياسي

عدالت آموزشی صحرایی را به چالش کشید


همزمان با اظهار نظر جنجالی وزیر آموزش و پرورش در خصوص قیمت بالای شهریه مدارس غیردولتی، موضوع عدالت آموزشی و ضرورت تحقق آن، بار دیگر در رسانه ها و افکار عمومی پررنگ شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی قدمی؛ چند روز قبل بود که رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در یک برنامه تلویزیونی هنگامی که مجری از وی در خصوص قیمت بالای شهریه مدارس غیردولتی پرسید؛ گفت: هزینه های بالای مدارس غیرانتفاعی عادی است، شما اگر بخواهید یک ماشین مدل بالا هم سوار شوید باید پول بیشتری بدهید! این اظهارات موجب شد تا بار دیگر موضوع عدالت آموزشی پررنگ شود و برای منتقدان و افکار عمومی این سوال مطرح شود که وزیر آموزش و پرورش تا چه حد به ارتقای وضع آموزش در همه مدارس کوشاست و چرا باید وزیر این گونه به مقوله آموزش به چشم یک کالا نگاه کند؟ البته عملکرد وزارت آموزش و پرورش در تحقق عدالت آموزشی هم خالی از عملکرد نیست.

در سال های اخیر حذف کنکور و توجه بیشتر به کتب درسی، ایجاد مدرسه تلوزیونی و استفاده از بهترین معلمان برای تدریس در این مدرسه، ارائه درس در شبکه شاد و شبکه آموزش سیما و توجه بیشتر به ارتقای وضع مدارس دولتی (خصوصاً پس از توصیه های رهبر انقلاب در جلسه اخیر ایشان با مسئولان وزارت آموزش و پرورش) از جمله مواردی است که نشان می دهد وزارت آموزش و پرور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدالت آموزشی صحرایی را به چالش کشید

عدالت آموزشی صحرایی را به چالش کشید